Tul - Voorbereiding voor de 9de Kup examen

Uit Dosan-Wiki
Dit is de meest recente versie van deze pagina. Er is geen goedgekeurde versie.
Ga naar: navigatie, zoeken

Tul - Voorbereiding voor de 9de Kup examen

Welkom pagina

#Saju Jirugi
#Saju Makgi

Saju Jirugi



SAJU JIRUGI
Is benodigd voor : 9de up
Betekenis van tul : Stoten in de 4 richtingen
Diagraam :
    Start/Eind in X

           N
           |
           |
           | 
 W ------- X ------- O
           |
           |
           |
           Z
Start stand : NARANI JUNBI SOGI

SAJU JURIGI IS GEEN TUL MAAR EEN VOORBEREIDING VOOR DE TULS

Start stand - NARANI SOGI naar Z

  1. Verplaats de rechter voet richting Z en vorm een rechter lange loopstand richting Z. Maak tegelijktijdig een middelhoge stoot richting Z met de rechter vuist - GUNNUN SOGI KAUNDE AP JOOMUK JIRUGI
  2. Verplaats de rechter voet richting W en vorm een linker lange loopstand richting O en maak tegelijktijdig een laag blok richting W met de linker onderarm - GUNNUN SOGI NAJUNDE BAKAT PALMOK MAKGI
  3. Verplaats de rechter voet richting O en vorm een rechter lange loopstand richting O en maak tegelijktijdig een middelhoge stoot richting W met de rechter vuist - GUNNUN SOGI KAUNDE AP JOOMUK JIRUGI
  4. Verplaats de rechter voet richting Z en vorm een linker lange loopstand richting N en maak tegelijktijdig een laag blok richting N met de linker voorarm - GUNNUN SOGI NAJUNDE BAKAT PALMOK MAKGI
  5. Verplaats de rechter voet richting N en vorm een rechter lange loopstand richting N en maak tegelijktijdig een middelhoge stoot richting N met de rechter vuist - GUNNUN SOGI KAUNDE AP JOOMUK JIRUGI
  6. Verplaats de rechter voet richting O en vorm een linker lange loopstand richting W. Maak tegelijktijdig een laag blok richting O met de linker voorarm - GUNNUN SOGI NAJUNDE BAKAT PALMOK MAKGI
  7. Verplaats de rechter voet richting W en vorm een rechter lange loopstand richting W. Maak tegelijktijdig een middelhoge stoot richting O met de rechter vuist - GUNNUN SOGI KAUNDE AP JOOMUK JIRUGI
  • EIND VAN DE RECHT KANT - Breng de rechter voet terug in start stand - NARANI SOGI naar Z
  1. Verplaats de linker voet richting Z en vorm een linker lopende stand richting Z en maak tegelijktijdig een middelhoge stoot richting Z met de linker vuist - GUNNUN SOGI KAUNDE AP JOOMUK JIRUGI
  2. Verplaats de linker voet richting O en vorm een rechter lange loopstand richting W en maak tegelijktijdig een laag blok richting W met de rechter voorarm - GUNNUN SOGI NAJUNDE BAKAT PALMOK MAKGI
  3. Verplaats de linker voet richting W en vorm een linker lopende stand richting W. Maak tegelijktijdig een middelhoge stoot richting W met de linker vuist - GUNNUN SOGI KAUNDE AP JOOMUK JIRUGI
  4. Verplaats de linker voet richting Z en vorm een rechter lange loopstand richting N en maak tegelijktijdig een laag blok richting N met de linker voorarm - GUNNUN SOGI NAJUNDE BAKAT PALMOK MAKGI
  5. Verplaats de linker voet richting N en vorm een linker lange loopstand richting N en maak tegelijktijdig een middelhoge stoot richting N met de linker vuist - GUNNUN SOGI KAUNDE AP JOOMUK JIRUGI
  6. Verplaats de linker voet richting W en vorm een rechter lange loopstand richting O en maak tegelijktijdig een laag blok richting O met de rechter voorarm - GUNNUN GUNNUN SOGI NAJUNDE BAKAT PALMOK MAKGI
  7. Verplaats de linker voet richting O en vorm een linker lange loopstand richting O en maak tegelijktijdig een middelhoge stoot richting O met de linker vuist - GUNNUN SOGI KAUNDE AP JOOMUK JIRUGI

End : Breng de linker voet terug in start stand - NARANI SOGI naar Z




Terug naar top van deze pagina - Terug naar de welkom pagina


Saju Makgi



SAJU MAKGI IS GEEN TUL, MAAR EEN VOORBEREIDING VOOR TULS

SAJU MAKGI
Is benodigd voor :
Betekenis van tul : Blok in alle 4 richtingen
Diagraam :
    Start/Eind in X

           N
           |
           |
           | 
 W ------- X ------- O
           |
           |
           |
           Z
Aantal bewegingen : 14
Start stand : NARANI JUNBI SOGI


Start stand - NARANI SOGI gericht naar Z

  1. Verplaats de rechter voet richting N en vorm een linker lange loopstand richting Z en maak tegelijktijdig een laag blok richting Z met de linker meshand - GUNNUN SOGI NAJUNDE SONKAL MAKGI
  2. Verplaats de rechter voet richting Z en vorm een rechter lange loopstand richting Z en maak tegelijktijdig een middelhoog zijwaarts blok richting Z met de rechter binnen voorarm - GUNNUN SOGI AN PALMOK MAKGI
  3. Verplaats de rechter voet richting W en vorm een linker lange loopstand richting O en maak tegelijktijdig een laag blok richting O met de linker meshand - GUNNUN SOGI NAJUNDE SONKAL MAKGI
  4. Verplaats de rechter voet richting O en vorm een rechter lange loopstand richting O en maak tegelijktijdig een middelhoog zijwaarts blok richting O met de rechter binnen voorarm - GUNNUN SOGI AN PALMOK MAKGI
  5. Verplaats de rechter voet richting Z en vorm een linker lange loopstand richting N en maak tegelijktijdig een laag blok richting N met de linker meshand - GUNNUN SOGI NAJUNDE SONKAL MAKGI
  6. Verplaats de rechter voet richting N en vorm een rechter lange loopstand richting N en maak tegelijktijdig een middelhoog zijwaarts blok richting N met de rechter binnen voorarm - GUNNUN SOGI AN PALMOK MAKGI
  7. Verplaats de rechter voet richting O en vorm een linker lange loopstand richting W. Maak tegelijktijdig een laag blok richting W met de linker meshand - GUNNUN SOGI NAJUNDE SONKAL MAKGI
  8. Verplaats de rechter voet richting W en vorm een rechter lange loopstand richting W. Maak tegelijktijdig een middelhoog zijwaarts blok richting W met de rechter binnen voorarm. - GUNNUN SOGI AN PALMOK MAKGI
  • EIND VAN 1STE ROND - BREND RECHTER VOET TERUG IN START POSITIE GERICHT NAAR Z.
  1. Verplaats de linker voet richting N en vorm een rechter lange loopstand richting Z en maak tegelijktijdig een laag blok richting Z met de rechter meshand - GUNNUN SOGI NAJUNDE SONKAL MAKGI
  2. Verplaats de linker voet richting Z en vorm een linker lange loopstand richting Z en maak tegelijktijdig een middelhoog zijwaarts blok richting Z met de linker binnen voorarm - GUNNUN SOGI AN PALMOK MAKGI
  3. Verplaats de linker voet richting W en vorm een rechter lange loopstand richting O en maak tegelijktijdig een laag blok richting O met de rechter meshand - GUNNUN SOGI NAJUNDE SONKAL MAKGI
  4. Verplaats de linker voet richting O en vorm een linker lange loopstand richting O en maak tegelijktijdig een middelhoog zijwaarts blok richting O met de linker binnen voorarm - GUNNUN SOGI AN PALMOK MAKGI
  5. Verplaats de linker voet richting Z en vorm een rechter lange loopstand richting N en maak tegelijktijdig een laag blok richting N met de rechter meshand - GUNNUN SOGI NAJUNDE SONKAL MAKGI
  6. Verplaats de linker voet richting N en vorm een linker lange loopstand richting N en maak tegelijktijdig een middelhoog zijwaarts blok richting N met de linker binnen voorarm - GUNNUN SOGI AN PALMOK MAKGI
  7. Verplaats de linker voet richting O en vorm een rechter lange loopstand richting W. Maak tegelijktijdig een laag blok richting W met de rechter meshand - GUNNUN SOGI NAJUNDE SONKAL MAKGI
  8. Verplaats de linker voet richting W en vorm een linker lopende stand richting W. Maak tegelijktijdig een middelhoog zijwaarts blok richting W met de linker binnen voorarm. - GUNNUN SOGI AN PALMOK MAKGI


Einde: Breng de linker voet terug naar de start positie NARANI SOGI gericht naar Z



Terug naar top van deze pagina - Terug naar de welkom pagina